Kočárek Phil and Ted (1.díl): SPORT versus Peg Pérego GT3 for Two (testování sourozeneckých kočárků)

Standardní

Má vlastní mozaika sourozeneckých kočárků Peg Pérego GT3 for Two a Phil and Teds

V celém seriálu bude:

  • Kočárek Phil and Ted (1.díl): SPORT versus Peg Pérego GT3 for Two (testování souroz. kočárků) (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (2.díl): na co si dát bacha při koupi z druhé ruky (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (3.díl): opravy a vychytávky (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (4.díl): jednotlivé typy a hlavní rozdíly mezi nimi (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (5.díl): podrobné popisy a srovnání jednotlivých typů (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (6.díl): 12 celebrit, které ho mají (odkaz zde)
  • Prodávám svůj PT Sport (odkaz zde) 

OBSAH:

  1. Míry, váhy
  2. Podvozek, jízdní vlastnosti, jak se řídí
  3. Brzda
  4. Nandavání děti a pohodlí v jednotlivých sedátkách
  5. Skládání kočárku, cestování v MHD
  6. Když prší či svítí slunce
  7. Kolečka, aretace, sundavání kol + srovnávací tabulka Phil and Teds
  8. Když vozíte mimino a staršího sourozence

Před prázdninama jsem vyměnila dabláč za dabláč. Tedy jeden sourozenecký kočárek za jiný. Od narození našeho druhého kusu jsme měli Peg Pérego GT3 for Two. Už mi ale nevyhovoval, tak jsem čenžla za nyní hodně módní Phil & Teds. Konkrétně typ Sport. GT3 tu skoro nikdo nezná a nedá se na něj nic moc přikoupit a probrat ho s někým, Phil and Ted je v kurzu, takže je jich tuna z druhé ruky a je spousta obchodů, kde ho taky mají a k němu pláštěnky, sluneční clony, batůžky atd., na nedávné dovče ve Skotsku to byl kočárek číslo jedna všech skotských mamin.

GT3 versus SPORT

No a jaké mezi nimi jsou rozdíly, co má kterej vychytanější a jaké naopak mají nedostatky? Je to trochu srovnávání jablek a hrušek, protože ty kočárky jsou hodně rozdílný s jinou filosofií, GT3 frčí spíš v Americe či rodné Itálii, Phil je hitem všude, přes to jsou oba určeny pro dvě různě staré děti a já je oba testovala na vlastní kůži i kůži našich dětí. Takže jdeme na to:

1.Míry, váhy
Oba jsou trojkolky, oba jsou pro dvě děti, to je ale skoro to jediné, co mají společného.

GT3 je robustní, velký, těžký traktor s dokonalým podvozkem s trojím odpružením do všech možných terénů, skvělý do sněhu, bláta, na lesní cesty, má ruční brzdu, projede všechno, ale stejně jako se s traktorem blbě jezdí ve městě, tak i s GT3 to maj nejlepší maminy z venkova či hor, které s ním nechtěj vyrážet do víru velkoměsta.

GT3: váha double kočárku 16,5 kg, míry: délka 128 cm, šířka 63 cm
SPORT: váha double k. asi 12,5 kg, míry: délka 110 cm, šířka 63cm

Další má mozaika, GT3 for Two

2.Podvozek, jízdní vlastnosti, jak se řídí
GT3 má tlumič zadních kol s nastavitelným odpružením (HARD pro měkký terén, SOFT pro nerovné povrchy, MEDIUM pro hladké povrchy). Dá se řídit jednou rukou, i když je plně obsazen. Oba kočárky mají nafukovací kola, což je sice vopruz při občasném píchnutí duše a dofukování, ale jízdní vlastnosti se díky nafukovacím kolům zlepšují. Když dabláč hůř jede, stačí pořádně nafouknout kolečka, a zas se dá řídit dobře.

Sport se řídí hůř. Nejhůř, když je v dabláči jen horní dítě a spodní sedátko je neobsazené. To se skoro nedalo jednou rukou řídit vůbec. Když je to jako monokočár, je to trochu lepší, ale záhadně, když je to dabláč a plně obsazenej, jede nejlíp. Je pro ten účel vyrobenej, tak asi proto. Maminy taky na netu píšou, že ho moc jako monokočár nepoužívaj a já už vím proč. Monokočár je fakt jízdně slabej. No a nemá odpružení, je to takovej primitivní kočárek, konstrukce rachtá jak špatně smontovaný lešení, je tvrdej a na každým hrbolu to dítě i řidič cítí, ze začátku mi dcera hekala, nebyla zvyklá, že cítí každej šutřík.

3.Brzda
GT3 je tříkolka s ruční brzdou na zadní kola, čili vhodný kočárek pro jízdu na bruslích. Je to jedna z nejlepších brzd, protože brzdí zadní a ne přední kola, čili nehrozí přepadnutí kočárku přes zabržděná kolečka dopředu. Při cestě terénem nebo hlavně z kopce je to neocenitelný pomocník, dobrzďujete si a netaháte váhu celého plně obsazeného dabláče. Skvělá věc. Brzda je na rukojetí řídící, takže furt při ruce.

Brzda u GT3 je skvělá

Červený PaT SPORT

Sport ruční brzdu nemá, takže z kopce a v terénu se hodně řidičky namakaj… I výrobci bylo jasné, že je to nálož, tak na řídící madlo přidělal vodítko, které si při chůzi z kopce dáte na zápěstí, kdyby něco. Kdyby vám náhodou ujel kočárek a vy jste upadli nebo tak. Váha vašeho těla by kočárek zastavila. Někdy vodítko používám i na starší dítě. Ale prostě ruční brzda na Sportu chybí, vo tom žádná… Jenže co byste chtěli po primitivovi z lešení?

4.Nandavání děti a pohodlí v jednotlivých sedátkách
Do GT3 se horní hlavní dítě dává normálně a má tam fakt neskutečný pohodlí. Proto jsem kdysi tenhle kočárek jako MONO kočár kupovala. Aby měla naše malá maximální pohodlí. Stříška je boží a zastíní dítě před sluncem vždy a všude, chrání před nepřízní počasí, je inteligentní a polohovatelná až úplně před dítě. Sedačka se krásně lehce polohuje pomocí takové poličky za zády dítěte a jde lehce do úplného lehu. Vejde se sem i ten největší zimní fusak. Babičky zvládaly po krátké průpravě vše.

Do DK SPORTU lezou děti samy, což oceňuju, ušetří mi to hodně sil. U GT3 jsem složitě musela zasouvat dítě dolů, protože nalejzací hrana byla hodně vysoko a dítě tam prostě samo nevlezlo. Do SPORTU leze sám i náš roční syn.

Sport má oproti tomu hlavní sedátko jaksi úzké a nijak zvlášť pohodlné, polohovatelné totálně debilně a jedině bez dítěte v kočárku. Polohuje se jednak dvěma zipy, které nejdou zapínat, když dítě sedí, druhak dvěma klipsy, které mám co dělat, abych sepla. Prostě dřina a babičky jsou trochu bez šance to zvládnout. Ale co byste chtěli po primitivovi? Tím Phily nechci urazit, je to spíš poklona, líbí se mi, že jsou z lešení, který se dá svařit, když by se zlomilo, líbí se mi, že DK (double kit – přídavné sedátko) se přidělává primitivně, že vše je intuitivní a snadno pochopitelné, z krabice jsem ho zvládla bez návodu vyndat a složit. Ta jednoduchost se mi líbí, i ta lehkost, skladnost a to je to hlavní, zbytek je daň za tyhle vlastnosti.

Srovnání DK (druhého sedátka DOUBLE KIT) je ale jedno z rozhodujících kritérií mé výměny. U GT3 je spodní sedátko pro zlost. Dcera je skladná a sedí se jí tam jakžtakž dobře, ale to nandavání… Vojácí, kteří se za války soukali do tanků ve druhý světový, by mi dali za pravdu, že pohodlný to není. Sedátko je dole trochu pod hlavním sedátkem a ještě pod madlem, takže se člověk hlavně v zimě ještě s fusaky zapotí… Bez pomoci to mnohdy nešlo a dcera zprasila botama vždy nejen mě, ale samozřejmě i kočár. Už jsem byla děsně utahaná z věčného nandavání a vyndavání. Furt sem tam a zas zpět, jako nejdebilnější kočárková soulož století. Naše dcera Berta se chce vézt, pak vidí něco zajímavýho a zas chce ven, pak na ni přijde únava, kterou si nechce přiznat, a když kope, do tanku jsem ji nenarvala bez pokusu o zlomení končetin. Je jedno, že sedátko má slušné rozměry i místo na nohy a jízdní vlastnosti kočárku jsou furt gut i s plně obsazeným vehiklem. Prostě ten tank mě sral a sral.

U SPORTU je nevýhoda, že když mi starší kus dole usne a mladší chce ven, kočárek přepadává dozadu. Venku do horního sedátka tedy v tomto případě dávám všechny své věci a třeba i kámen, doma mám krabici s pivama značky Budvar.

Spodní sedátko je sice podle výrobce určeno dětem od 6ti měsíců a má i tříbodové bezpečnostní pásy, ale malej mi tam stejně sjížděj do košíku ještě skoro v roce, takže to pro něj bylo nepoužitelný. Tak jsem tam rvala 3,5 letou dceru. No a další nevýhoda GT3 proti SPORTU je v tom, že DK u GT3 nejde sundat, musí ho vyměnit v servisu za nákupní košík, který byl v původním monokočáru. U SPORTU uděláte dvojité KLIK a DK je pryč a vy máte monokočár. Boží. Miluju tohohle krásnýho primitiva.

SPORT je miláček, boží kousek s DK nejen prostorným a lehce přidělávatelným, ale hlavně si do něj děti lezou samy a samy zas vylejzaj ven, což mi tankoví obsluhovači opravdu oceníme. Může tam sedět starší nebo mladší kus. Pro mladšího je to lepší, protože ho taková ta horní tyč netlačí do hlavy. Ale dceři je to fuk, když vytuhne, tak je tuhá i s tyčí pod hlavou…

Jediná nevýhoda je, že když mi starší kus dole usne a mladší chce ven, kočárek přepadává dozadu. Venku do horního sedátka tedy v tomto případě dávám všechny své věci a třeba i kámen, doma mám krabici s pivama značky Budvar. Ale jinak mi rozložení sil „NAHOŘE mladší kus, DOLE starší“ přijde logickej, protože mladší tam tráví víc času a starší je dole jen občas. Když se chce starší jen popovézt, sedává vepředu nad předním kolečkem. To ostatně šlo i na GT3. Takže v případě potřeby oba tyto kočárky uvezou i 3 děti.

5.Skládání kočárku, cestování v MHD

Tady je další kámen úrazu s GT3, skládá se slušně, ale i po složení máte pocit, že je rozloženej, jaká je to velká kráva. Zabere celej kufr a to máme Ford Focus Combi, čili velký fáro. Do mnoha aut a výtahů se podle mě tenhle traktor prostě nevejde. No a na cesty je na prd. Když jsme ho dali do kufru, už se tam krom svačiny a mapy nic nevešlo. Ve vlaku zatarasil uličku i složenej, v MHD zabere místo pro dva kočárky běžné velikosti. Kolečka nejdou sundat (zadní) a sundání předního moc nepomůže. No a má o 4 kg víc než SPORT, tak to při zvedání do kufru taky pocítíte.

Oproti tomu SPORT je po složení a sundání koleček placka 10 cm vysoká a nezabere vůbec místo. Boží. Ve výtahu i MHD je prostorově jako golfky. Do MHD si ho beru jako mono kočár a pak se dostanu váhově o 5,5 kg dolů proti GT3 a sama si ho jsem schopná hodit do tramvaje i s ročním dítětem. GT3 jsme vláčeli minimálně ve dvou a pot se z nás jen řinul. Takže nesvoboda a dlouhé čekání na nízkopodlažní spoje. SPORT proti tomu na cesty ideální. Ve vlaku jsme s ním ještě nejeli, ale určo ho vezmem a složenej ho někam opřeme. Kolečka jdou sundat všechna a jednoduše.

Složený SPORT je skladný jako golfky
Zdroj: abckocarky.cz

Horní sedátko u GT3 je bezkonkurenční, široké, pohodlné, stříška jde překlopit až úplně před dítě, prostě jako monokočár geniální (i když těžký a velký tank). Když se změní na dablkočár, má furt boží podvozek, ruční brzdu a pohodlné horní sedátko, ale druhé dítě je chudák a matky, co musej tenhle divnej dabláč obsluhovat, taky. Navíc, když dole sedí dítě, už se vůbec nedá dostat do košíku. U Phila to jde z boku. Teda aspoň u mého SPORTU.

6.Když prší či svítí slunce
Jak už jsem psala, GT3 je do všeho počasí skvělej. Jako dabl verze neměl pláštěnku a pršelo na spodní sedátko, ale já si mohla koupit od emitexu univerzální dablpláštěnku na tříkolky, jenže mě to debila nenapadlo. Tak jsem DK kryla obyč pláštěnkou. Když pražilo slunce, horní sedátko mělo svou skvělou střechu, přes dolní jsem dávala velkej šátek.

SPORT není nijak moc chráněn proti slunci a to ani hlavní sedátko, opět i v tomto případě to ale řeším jedním velkým šátkem a je to. Všechna stínítka mi stejně děti vždy strhly. No a u SPORTU mám mono i dablpláštěnku a používám tu dabl, mám ji neustále dole v košíku a je v pohodě. Chrání i madlo, že mi neprší na ruce. U GT3 jsem používala návlek na madlo proti dešti z pláštěnkoviny. To už teď nepotřebuju.

A mám to zadara! Moje sluneční clona „co dům dal“

7.Kolečka, aretace, sundavání kol
Oba kočárky mají nafukovací kolečka a přední je otočné o 360° s možností aretace. Ale zase: u SPORTU je i tohle primitivní, u GT3 vymakané. Přes to je to jen kosmetika, která už pro mě neměla rozhodující vliv (ani na fuknci rostlináře) při výměně. GT3 má aretaci pohodlně na straně kočárku, že tam dosáhnete při lehkém předklonu, pootočíte kolečkem a je zaaretováno, pootočíte zas a je odaretováno. Prostě boží. Žádné štrachání rukou dole u špinavého kolečka, žádné klekání a montování jako u SPORTU.

Kolečko GT3 s trojím odpružením, boží podvozek…

SPORT to má primitivní a debilní. Aretace je schovaná za předním kolem v místě, kde se kolo přidělává. Je tam kolečko, kterým se musí povytáhnout a pootočit, když to přeženete, kolečko upadne, fakt prímová záležitost. Tak nearetuju a je to. SPORT je primitiv, takže s aretací se neseru. Zas ta kolečka jdou dobře sundávat i ve chvíli, kdy je opravdu sundat chcete, což je príma. U GT3 to nejde pořádně. Přední jo, zadní jsem nikdy sundaná neměla a netuším, zda to jde. Mně tedy ne. Při vožení v autě tedy vyhrává SPORT skladností se sundanými koly.

GT3 jde skládat i s oběma sedátky, SPORT musí mít DK sundané při skládání. Ale některé jiné typy PhilandTeda jdou skládat i s DK, viz. srovnávací Phil and Ted tabulka, kterou jsem si dlouhé, dlouhé hodiny vyráběla: PT (Phil and Ted) tabulka porovnávací (tabulka zde)

8.Když vozíte mimino a staršího sourozence:
Na GT3 jde nandat nejen autosedačka, ale i hluboká korba. S autosedačkou je ale kočárek nepohodlný pro obě děti. Spodní sedí narvané v tanku, horní ve vajíčku. Když nasadíte korbu, dolní dítě se do tanku nedostane. A takhle to plichtíte tak 5 měsíců, než malý může polosedět ve sportovním kočárku, aby pod ním v tanku mohl bejt brácha či ségra.

Pokud v GT3 chcete vézt najednou miminko a staršího sourozence, musíte mimi dát nahoru do vajíčka a druhé dítě dolů. Je to nepohodlné pro všechny, pro miminko, pro starší dítko i pro vás, protože nandavání dolů je vopruz.

Oproti tomu SPORT primitiv se předělá pro mimi a starší kus asi za minutu. Horní sdátko položíte do úplného lehu (viz. obrázek zde vpravo) a dáte tam mimi, DK sundáte  a díky dvěma malým redukcím ho cvaknete nahoru nad miminko tam, kde se jinak přidělává madýlko dětské. Spodnímu ležení říkají maminky trefně TROUBA. Děti tam občas nandavají zadem, aby nemusely sundávat DK. Můj prodejce GT3 mi ukazoval, jak se mimi ve Philovi houpe a je nestabilní, ale nakonec musím říct, že nestabilita je lepší než debilita. GT3 je prostě pro mimi a staršího sourozence debilní. 5-6 měsíců jezděj obě děti nepohodlně, pak jezdí nepohodlně to spodní furt. O unavených matkách a debilním nandavání do tanku nemluvě…

Promiň GT3, že tě tak pomlouvám, byl jsi skvělej milenec a nezapomenu na tebe, ale byl jsi trochu debilní a náročnej, i když vymakanej až na půdu. Trochu takovej metrosexuál, městskej frajer s obříma svalama vyhnanýma v posilce a opálením ze solárka. PHIL je štíhlej, šlachovitej kluk z vesnice, se svalama ze sekání dřeva a přirozeným opálením, kterej si na nic nehraje a prostě mi poslouží, kdykoli si vzpomenu. Není sice tak vychytanej, vrže a drncá, ale nenechá mě ve štychu, je praktickej až na půdu a umí vzít za věc, kdykoli si vzpomenu, a za to ho miluju.

V Phil and Ted se mimi vozí dole v tzv. „troubě“, starší dítě sedí nad ním, mimi má v troubě pohodlí, dokud víc nepoporoste, pak je to taky už na hraně a myslím, že ta fuga mezi odrostlejším mimi a časem, kdy už bude trochu sedět a bude moci polosedět v DK či na horním sedátku, je i tady problém. Stejně jako v GT3.
Zdroj: joddler.se

V celém seriálu bude:

  • Kočárek Phil and Ted (1.díl): SPORT versus Peg Pérego GT3 for Two (testování souroz. kočárků) (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (2.díl): na co si dát bacha při koupi z druhé ruky (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (3.díl): opravy a vychytávky (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (4.díl): jednotlivé typy a hlavní rozdíly mezi nimi (odkaz zde)
  • Kočárek Phil and Ted (5.díl): podrobné popisy a srovnání jednotlivých typů (odkaz zde)

3 responses »

  1. Pingback: Phil and Teds: koupě, vychytávky, opravy | Maminátor

  2. Pingback: Kočárek Phil and Ted (4.díl): jednotlivé typy a hlavní rozdíly mezi nimi | Maminátor

  3. Pingback: Maminátor slaví 2 roky | Maminátor

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s